دلایل شکاف بتن

يکشنبه 16 خرداد 1395
16:05
زهرا مرزبان

دلایل شکاف بتن

بتن ممکن است به دلایل مختلف دچار شکاف شود. در این مقاله به برخی از رایج ترین دلایل شکاف بتن اشاره می کنیم.

  1. متراکم نشدن صحیح لایه زیرین و ته نشین شدن بتن در یک منطقه موجب نزول و شکاف بتن می شود.
  2. بستر های بتنی در زمستان گرم نمی شوند و خاک موجود در زیر بتن یخ می زند و موجب گسترش و یا جابه جا شدن بتن می شود. این فشار رو به بالا باعث ایجاد شکاف در بتن خواهد شد.
  3. بتن تازه ریخته شده زمانی که خشک می شود، منقبض می شود. اگر هیچ اتصالی به بتن کف وجود نداشته باشد، ترک های انقباض یافته در سطح بتن پدیدار خواهد شد. این نوع ترک ها کاملا رایج هستند.

دلایل دیگری نیز برای بروز ترک در بتن وجود دارد، مانند: ریختن بتن خیلی مرطوب، یا اضافه کردن مقدار خیلی زیادی کلسیم کلرید به مخلوط بتن و خشک کردن سریع آن، و یا عدم درمان صحیح بتن.تمام این دلایل منجر به گسترش ترک خوردگی در برخی از نقاط بتن می شود.

اگر شما تشخیص دادید که ترک خوردن بتن به دلیل ته نشین شدن و تراکم نادرست بتن است در نتیجه این یک مشکل پایه ای است و بتن باید به منظور اصلاح این مشکل حذف شود. تعمیر این ترک ها در صورت ادامه حرکت بالا و یا پایین بتن ، موقتی خواهد بود.

اگر فکر می کنید که بتن کف در حال حرکت است، می توانید این ترک ها و شکاف های منقبض شده را با تزریق مواد ترمیم کننده بتن مانند پلی اورتان / اپوکسی به شکاف و و افزودن شن و ماسه به منظور پر کننده، ترمیم کنید. این کار موجب جوش خوردن ترک به یکدیگر و خلق یک سطح بتنی تعمیر شده عالی می شود.


[ بازدید : 258 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بتن | خرید بتن | قیمت بتن | فروش بتن | است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]