اثر بتن در تغییرات آب و هوا

جمعه 12 شهريور 1395
10:59
زهرا مرزبان

اثر بتن در تغییرات آب و هوا

بتن که در انواع مختلف بتن آماده ، بتن سبک ، بتن پیش ساخته و غیره وجود دارد، از مصالح ساختمانی بسیار پرکاربرد است. از این رو بتن به موجب استفاده بالایی که دارا است، در نتیجه تاثیر زیادی نیز بر محیط زیست اطراف خود و همچنین اقلیم منطقه خواهد داشت. در این مقاله به تاثیر بتن در انتشار کربن دی اکسید و تغییرات آب و هوا اشاره می کنیم.

صنعت بتن یکی از دو بزرگترین تولید کننده کربن دی اکسید است که بیش از 5 درصد انتشار این گاز در سراسر جهان را ایجاد می کند. کربن دی اکسید تولید شده از یک تن سازهبتن ، حدود 410 کیلوگرم بر متر مکعب تخمین زده شده است . انتشار کربن دی اکسید از از تولیدات بتن به طور مستقیم با محتوای سیمان به کار رفته در مخلوط بتن ارتباط دارد. به ازای ساخت هر یک تن سیمان، 900 کیلوگرم دی اکسید کربن ساطع می شود.

یکی از مناطق چرخه زندگی بتن که باید مورد توجه قرار بگیرد، این واقعیت است که بتن بسته به کیفیت کمیت مورد استفاده در آن، دارای انرژی متضمن پایینی است. این امر اساسا به دلیل مواد مورد استفاده در ساخت بتن نظیر سنگدانه ها، پوزولان ها و آب است. این بدان معنی است که حمل و نقل تنها 7 درصد انرژی تجسم بتن را تشکیل می دهد در صورتی که تولید سیمان حدود 70 درصد است.

با توجه به انرژی تجسم کلی 1.69 GJ / تن، مقدار این انرژی در بتن از سایر انواع مصالح ساختمانی بسیار پایین تر است. شایان به ذکر است که این مقدار بر اساس نسبت اختلاط خاکستر و سیمان، به صورت یک کاهش هفت درصدی در مصرف انرژی نمایش داده می شود. در برخی از انواع مخلوط بتن که حاوی بیش از 80 درصد خاکستر است، صرفه جویی انرژی قابل توجهی مشاهده خواهد شد.


[ بازدید : 518 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بتن | خرید بتن | قیمت بتن | فروش بتن | است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]