بچینگ پلانت (ایستگاه مرکزی بتن) چیست؟

پنجشنبه 28 مرداد 1395
10:26
زهرا مرزبان

بچینگ پلانت (ایستگاه مرکزی بتن) چیست؟

بچینگ پلانت یا بچ پلانت دستگاهی است که مواد تشکیل دهنده بتن را مخلوط کرده و ترکیب می کند. بتن به محض آماده شدن به وسیله تراک میکسر به محل مورد نظر انتقال داده شده، در محل بتن ریزی استفاده می شود که این امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می گردد.

در برخی موارد بچینگ پلانت به صورت موقت در یک پروژه بکار برده می شود نه به عنوان یک دستگاه دائمی. در این گونه موارد محل نصب بچینگ پلانت باید نزدیک محل بتن ریزی باشد، هدف از این کار استفاده بهینه از زمان و مکان است به طوری که به سهولت بتوان از بتن ترکیب شده استفاده کرده و از هر گونه تاخیری در فرایند ساخت و ساز جلوگیری به عمل آورد.

هر بچینگ پلانت در صورت نیاز یک میکسر برای ترکیب کردن مصالح، آب، سیمان و سایر ترکیبات دارد که سایز آن متناسب با پروژه در حال احداث است.

علاوه بر میکسر، هر بچینگ دارای یک فیدر توزین مصالح می باشد که برای ذخیره مصالح و توزین دقیق هر کدام از آنها به کار گرفته می شود. با استفاده از این سیستم می توانیم بتنی مستحکم و مطابق با اصول ساختمان سازی تولید کنیم.

بچینگ پلانت ها به دو گروه تر و خشک تقسیم میشوند.

در بچینگ پلانت های تر همه مصالح همزمان با هم ترکیب می شوند و سپس بتن آماده به محل پروژه انتقال داده می شود. بتن بدست آمده از این بچینگ پلانت کاملا یکدست و یکنواخت می باشد.

اما در بچینگ های خشک، مصالح به جز آب با هم ترکیب شده و توسط یک تراک میکسر بارگیری می شود. سپس به مصالح آب اضافه شده و عمل میکس در حین انتقال به محل پروژه انجام می گیرد.

بچینگ پلانت ها در انواع و ظرفیت های متفاوت و نسبت به نیاز مشتری طراحی و ساخت می شوند.

از انواع این بچینگ پلانت ها می توان به بچینگ پلانت های ثابت، پرتابل و موبایل اشاره کرد.


[ بازدید : 498 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بتن | خرید بتن | قیمت بتن | فروش بتن | است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]