بررسی نقش الیاف در بتن

پنجشنبه 11 شهريور 1395
10:58
زهرا مرزبان

بررسی نقش الیاف در بتن

الیاف معمولا به منظور کنترل ترک خوردگی ناشی از انقباض در بتن مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، الیاف موجب کاهش نفوذ پذیری بتن می شوند در نتیجه باعث کاهش نفوذ آب به بتن می شوند. برخی از انواع الیاف ها اثرات برتری را نیز در بتن ایجاد می کنند که می توان در این میان به افزایش مقاومت بتن در برابر سایش و شکستن اشاره کرد.

به طور کلی الیاف، استحکام خمشی (انعطافی) در بتن را افزایش نمی دهد، در نتیجه نمی توان از بتن الیافی برای تقویت خمشی و تقویت سازه های فلزی استفاده کرد. در واقع برخی الیاف موجب کاهش مقاومت بتن می شوند.

مقدار الیافی که به مخلوط بتن الیافی به عنوان یک درصدی از حجم کل کامپوزیت (بتن و الیاف) اضافه می شود، به اصطلاح کسر حجمی (VF) نامیده می شود. VF معمولا بین 0.1 تا 3٪ متغیر است. نسبت ابعاد (l/d) با تقسیم طول فیبر (l) به قطر آن (d) محاسبه می شود. الیاف با مقطع غیر دایره ای از یک قطر معادل برای محاسبه نسبت ابعاد استفاده می کنند. اگر استاندارد الاستیسیته الیاف بالاتر از ماتریس (چسب بتن یا ملات) باشد، با افزایش استحکام کششی مواد، به حمل بار کمک می کند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که استفاده از الیاف در بتن ، تاثیر محدودی در مقاومت مواد در برابر ضربه دارد. این یافته بسیار مهم است، مردم از گذشته فکر می کردند که استفاده از الیاف در بتن موجب افزایش شکل پذیری می شود. همچنین نتایج نشان داد استفاده از الیاف میکرو، تاثیر مقاومتی بیشتری نسبت به الیاف بلند در بتن دارد.


[ بازدید : 510 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بتن | خرید بتن | قیمت بتن | فروش بتن | است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]