بتن چیست؟

دوشنبه 16 آذر 1394
11:28
زهرا مرزبان

بتن چیست؟

برخلاف باور عموم، بتن و سیمان مواد مشابهی نیستند؛ سیمان در واقع فقط یک جزء از بتن می باشد. بتن از سه جز پایه تشکیل شده است: آب، سنگ دانه ها (سنگ، ماسه، و یا شن) و سیمان پرتلند. سیمان، معمولا به صورت پودر، هنگامی که با آب و سنگدانه مخلوط می شوند به عنوان یک عامل اتصال عمل می کند.

در نهایت این ترکیب و یا مخلوط بتن، به یک ماده سخت و با دوام تبدیل می شود که همه ما با آن آشنا هستیم. در این مقاله اجزا اساسی بتن و کارایی هر کدام را در شکل گیری و استحکام بتن را برای شما کاربران عزیز ارائه می دهیم.

بتن چیست

سیمان پرتلند: سیمان و آب یک خمیر را شکل می دهند که سنگ دانه ها و ماسه را در مخلوط می پوشانند. این خمیر باعث چسبیدن سنگ دانه ها و ماسه به یکدیگر می شوند.

آب: آب برای واکنش شیمیایی با سیمان (هیدراتاسیون) و همچنین ارائه کارایی بهتر بتن مورد نیاز است. میزان آب در مخلوط در مقایسه با مقدار سیمان، نسبت آب به سیمان (w/c) نامیده می شود. هرچه نسبت w/c کمتر باشد، بتن قوی تر خواهد بو (قدرت بالاتر، نفوذ پذیری کمتر).

سنگ دانه ها: شن یک سنگ دانه مناسب برای استفاده در مخلوط بتن است.

در فرآین تولید بتن، صفت قابل توجهی وجود دارد: مخلوط بتن هنگامی که به تازگی ترکیب شده باشد حالت پلاستیک نرم و قابل انعطاف دارد و هنگامی که سفت می شود بسیار قوی و بادوام خواهد شد. به همین دلیل است که از بتن در آسمان خراش ها، پل ها، پیاده رو ها، شاه راه ها، خانه ها و سدها استفاده می شود.

بتن دارای انواع مختلفی است و به صورت های گوناگون طبقه بندی می شود. برخی از انواع بتن عبارتند از بتن آماده ، بتن پیش ساخته ، بتن سبک ، بتن سنگین ، بتن معمولی و غیره.


[ بازدید : 487 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بتن | خرید بتن | قیمت بتن | فروش بتن | است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]