تخریب بتن

شنبه 28 آذر 1394
14:41
زهرا مرزبان

تخریب بتن

بتن ممکن است از طریق فرآیندهای بسیاری مانند انبساط خوردگی محصولات میله های تقویت یافته فولادی، انجماد آب های به دام افتاده، آتش و یا اشعه های تابشی، انبساط سنگ دانه ها، اثرات آب دریا، خوردگی توسط باکتری ها، شسته شدن، فرسایش توسط آب های پر سرعت، آسیب های فیزیکی و شیمیایی ( کربنات ها، کلرید، سولفات ها و آب مقطر و ...) دچار آسیب دیدگی شود. قارچ آسپرژیلوس آلترنالیا میکرو و کلادوسپوریوم در نمونه ای از بتن که به عنوان یک مانع برای اتلاف رادیواکتیو در راکتورهای چرنوبیل؛ شستشو آلومینیوم، آهن، کلسیم و سیلیکون، قادر به رشد بودند.

عمر مفید بتن

پل Tunkhannock که در سال 1912 از بتن ساخته شد، هنوز هم به خوبی کار می کند. بتن می تواند مانند شکلی از سنگ های رسوبی مصنوعی به نظر برسد. به عنوان نوعی از مواد معدنی، ترکیبات آن از مواد بسیار پایداری تشکیل می شود. بسیاری از سازه های ساخته شده از بتن با طول عمر مورد انتظار 100 ساله ساخته می شوند، اما محققان اظهار داشته اند که با اضافه کردن بخار سیلیکا، می توان عمر مفید پل ها و دیگر سازه های ساخته شده از بتن را تا 16000 سال گسترش داد. پوشش هایی نیز به منظور جلوگیری از آسیب و افزایش عمر مفید بتن در دسترس هستند. پوششهای اپوکسی ممکن است تنها به سطوح داخلی بتن اعمال شود به هر حال می توانند رطوبت موجود در بتن را نیز به دام بیاندازند.


[ بازدید : 356 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بتن | خرید بتن | قیمت بتن | فروش بتن | است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]