هبلکس بتن سبک یا بتن هوادار اتوکلاوی

چهارشنبه 6 مرداد 1395
11:23
زهرا مرزبان

از مسائل مهم ساختمان سبک سازی وزن سازه به منظور پایداری بهتر در برابر نیروی زلزله است. در ساختمان‌های اسکلت فلزی و بتونی، پارتیشن‌ها و دیوارهای داخلی فقط نقش جدا کننده فضا را برعهده دارند که اگر مصالح به‌کاررفته شده دراین اجزا سبک‌تر باشد تأثیر مستقیمی در کاهش وزن سازه دارد. آجرهای هبلکس وزن مخصوص پایینی دارند بطوریکه با قرار گرفتن در آب به ته آب فرونرفته و برروی سطح آب قرار می‌گیرد.

روش تولید هبلکس هبلکس با پایه سیلیس که یک ماده غیرقابل اشتعال است ساخته می‌شود. اگر در ساختار هبلکس دقت شود، حباب‌های ریز زیادی دیده می‌شود که باعث سبک‌تر شدن محصول نهایی شده‌اند. خط تولید هبلکس باید دارای سه سیلوی مجزای بزرگ برای نگهداری سیلیس، آهک و سیمان باشد. مواد اولیه هبلکس را همین سه ماده اصلی تشکیل می‌دهند. آهک و سیمان و سیلیس به ترتیب از لایه‌های زیرین سیلو به وسیله بالابرهای صنعتی مخصوص به داخل خط تولید منتقل می‌شود و کار ساخت هبلکس آغاز می‌گردد.

وزن پایین هبلکس مهم‌ترین ویژگی هبلکس، پایین بودن وزن هبلکس نسبت به دیگر مصالح ساختمانی مانند آجر است. یک بلوک ۲۰×۲۵×۶۰ هبلکس به اندازه ۴۶ آجر حجم می‌گیرد. اما وزن آن، فقط ۱۰ برابر آجر است. یعنی هبلکس کمتر از یک پنجم از همان حجم آجر، وزن دارد.

هبلکس مقاوم در برابر زلزله ساختمان‌های سبک در مقابل زلزله، مقاومت بیشتری دارند و در مقابل فشارهای بیرون، استقامت بیشتری از خود نشان می‌دهند. هبلکس نیز وزن یک ساختمان را پایین می‌آورد و ساختمان‌هایی که با هبلکس ساخته شده‌اند، مقاومت بیشتری در مقابل زلزله دارند.

عایق حرارتی هبلکس هبلکس به خاطر شکل و ساختاری که دارد، ویژگی عایق حرارتی را دارد. با توجه به قوانین جدید ساخت و ساز، در صورت استفاده از هبلکس، نیازی به استفاده از عایق‌های دیگر برای ساختمان نیست و هبلکس به تنهایی کار عایق‌های دیگر را انجام می‌دهد.

عایق آتش سوزی هبلکس هبلکس گرما را به کندی منتقل می‌کند؛ و علت وجود ماده پایه سیلیس، هبلکس خاصیت نسوز دارد. دو ویژگی مهمی که باعث می‌شود آتش‌سوزی به سختی به دیگر مکان‌های ساختمان سرایت کند. همچنین هبلکس جلوی انتشار آتش در حجم وسیع را می‌گیرد.

صرفه جویی در سرعت و هزینه ساخت و ساز هبلکس بلوک‌های بزرگی دارد. برای چیدن بلوک‌های هبلکس به مهارت ویژه‌ای نیاز نیست و کارگران ساده نیز می‌توانند، به راحتی بلوک‌های هبلکس را روی همدیگر بچینند. به خاطر وزن پایین، به راحتی توسط کارگران حمل می‌شوند. به خاطر راحتی کار، هزینه کمتری نیز بابت دیوار چینی با هبلکس به کارگران پرداخت خواهید کرد. ملاتی که برای دیوار چینی با هبلکس به کار برده می‌شود، سیمان است. اما به نسبت یک دیوار مشابه که با آجر ساخته شده است، ۲۵٪ سیمان کمتری در دیوار ساخته شده از هبلکس استفاده می‌شود که تأثیر به سزایی در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز دارد.

هبلکس و سیم کشی هبلکس به راحتی اره می‌شود و میخ در ان به راحتی کوبیده می‌شود؛ بنابراین سیم کشی و لوله کشی کردن در ساختمان‌های ساخته شده از هبلکس تمیزتر و سریع تر انجام می‌شود.

منبع:بتن


[ بازدید : 227 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بتن | خرید بتن | قیمت بتن | فروش بتن | است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]